Dag 8

7 september 2013 - Adare, Ierland

Vandaag staat voor ons de laatste reisdag voor de boeg in noordelijke richting. Eindpunt plaats ten oosten van Westport. We verlaten Clifden via de N59 noord-oost waarts, om via de A335 Westport te bereiken. Deze laatste weg was op aanraden van Evert(verhuurder camper). Wat een fantastische rit , dwars door gebergte en langs meren. In eerste instantie hadden we onze bedenkingen want de start van deze weg was erg smal en de weersituatie was slecht. Het was donker en het regende flink. Maar na een sterke bak koffie, stond ons besluit vast. We doen het! Wat hebben wij genoten van de rit. Wegen waren prima. Weinig verkeer. En fantastische uitzicht op toppen van 700m of hoger.

Daar kwam bij dat we door deze route, langs Croagh Patrick reden. County Mayo's heilige berg en bedevaartsplaats. 765m hoog. Hier gaan dagelijks mensen omhoog en naar beneden, ter bedevaart of als uitdaging. Wij hebben ervoor gestaan. konden nauwlijks de top zien, zo hoog. Het begin was heel rotsig en we kunnen ons voorstellen dat het zo door gaat tot bovenop. Enorme prestatie van de mensen die het wel gedaan hebben.

Door naar Westport. daar een wandeling gemaakt. Toevallig was het Festival of Food er. Allerlei plaatselijke lekkernijen werden er aangeboden. Jacques vond oesters wel lekker.

Tijd om door te reizen naar de camping in Carrowkeel. Een gehucht, maar wel een camping. Daar was het best druk, ivm het bezoek van een Ierse caravan en camper club. De nederlandse eigenaar, bood ons een plaatsje tussen hen in. 's Avonds Ierse bingo, met die club. gespeeld. Niets gewonnen, wel gezellig

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Simone:
    9 september 2013
    We love oesters!!!!!!
    Wat een prachtig avontuur!